Landverlaters
|
01-23-2012, 11:27 AM
Bericht: #1
|
||||||||
|
||||||||
Landverlaters
Wij (mijn partner en ik) zoeken mensen, die geïnteresseerd zijn in het opbouwen van een micro-economie.
Gelukkig is dit in Nederland niet mogelijk. ![]() Bereidheid tot verhuizen naar bv Oost-Europa lijkt onvermijdelijk, aangezien daar uitstekende landbouwgrond is, is dat zeker geen kwaad. Investering is een noodzakelijk kwaad, maar kan ook dermate klein zijn, dat het realiseerbaar is met weinig. Waarschijnlijk valt er ook wel geld binnen te hengelen via fondsen voor de opstart, maar daar heb ik me nog niet mee bezig gehouden. Noodzakelijk is de aanschaf van een stuk grond met aanwezig: Gebouwen, fruitbomen, landbouwgrond in de buurt van water. Doel is voor een zo groot mogelijk gedeelte zelf-voorzienend zijn. Op gebied van voedsel, niet zo moeilijk realiseerbaar. Energie voorziening zal zich moeten ontwikkelen en zal in het begin extern ingekocht moeten worden. Water idem dito. Je wil mensen met verschillende interesses en disciplines. Eigen produkten kunnen geruild/verkocht worden om externe kosten te dekken. Denk aan, honing, wijn, bier, kaas, en zoveel meer nog mogelijk. Afhankelijk van de gewenste luxe, regio, grootte, is er in Oost-Europa vanaf €10000 al van alles mogelijk. Je zou zo'n project met een aantal kunnen starten en uitbreiden zodra mogelijk. De kosten van levensonderhoud, voor het 1e jaar, zal grotendeels uit eigen renteloze investering moeten komen. Ondernemingsvorm zal ingevuld moeten gaan worden. Voor wie klinkt het interessant genoeg om contact met mij op te nemen? Groet, Joost Pleit |
||||||||
|
01-23-2012, 11:30 AM
Bericht: #2
|
||||||||
|
||||||||
RE: Landverlaters
Zelf zou ik dit absoluut niet willen (ik heb dan ook een ander beeld van de wereld dan de meeste hier). Maar mensen die dit soort initiatieven hebben en er ook werk van maken om het uit te voeren heb ik maar een ding over te zeggen: RESPECT.
Geen woorden maar daden, idiaalistisch maar niet verwachten dat andere daar voor opdraven. Ik hoop dat je slaagt in je opzet en veel mensen zo ver krijgt om met je mee te gaan en het een succes maakt. Mine honour is my life; both grow in one; take honour from me and my life is done. The dead cannot cry out for justice; it is a duty of the living to do so for them. |
||||||||
|
01-23-2012, 11:41 AM
Bericht: #3
|
||||||||
|
||||||||
Citaat:Doel is voor een zo groot mogelijk gedeelte zelf-voorzienend zijn. Laat ik voorop stellen dat ik het initiatief toejuich. Maar zeker in het begin zal zelfvoorzienend niet mogelijk zijn. Hoe denk je voor de rest aan inkomen te komen? Is daar in oost europa een mogelijkheid tot werk/inkomen vergaren? Of dient men ook een grote zak geld mee te nemen voor de eerste tijd? Zelf loop ik ook al langer met dit soort plannen. Miss. moeten we maar eens een beetje brainstormen. Heb zelf ook een paar aardige ideeen. IK GA NAAR HUIS!!
|
||||||||
|
01-23-2012, 12:17 PM
Bericht: #4
|
||||||||
|
||||||||
(01-23-2012 11:27 AM)joostp schreef: Wij (mijn partner en ik) zoeken mensen, die geïnteresseerd zijn in het opbouwen van een micro-economie. Allereerst welkom op het forum ![]() wat betreft je post, kan ik alleen maar herhalen wat Anthony reeds poste namelijk: RESPECT Zelf hang ik een andere ideeën aan voor verandering van binnenuit, maar juich dit soort initiatieven wel toe. ik wens je dan ook veel succes in het verzamelen van gelijkdenkenden om je heen. Vergeet je niet een Internet verbinding erbij te regelen? We willen je hier wel terug zien hoor want we willen natuurlijk in detail vernemen hoe dit project verloopt
Gewoon Linux draaien dan is er niets aan de hand
. |
||||||||
|
01-23-2012, 12:24 PM
Bericht: #5
|
||||||||
|
||||||||
In het begin is zelfvoorzienend niet mogelijk, dat moet opgebouwd worden.
Ik zie dat zeker niet door aldaar inkomsten te genereren, die arbeid moet in eigen project gestoken worden. Maar met meerdere mensen is dat misschien ook wel een optie. Levensonderhoud (lees, voedsel, internet, een beetje elektra en wat water, zal mijns inziens een investering in geld moeten zijn, vooraf door onszelf bij elkaar gebracht. Maar voedsel is ook veel aanwezig, vandaar dat ik in de buurt van water eigenlijk een vereiste vind vis. Ook zie ik vlees eten als mijn natuurlijk instinct. Ik heb een bevriende biologische tuinder, ik ken een smid, het klinkt misschien erg middeleeuws, maar zo ik dat zelf absoluut niet. Op zoek naar behoeften, is bijna alles realiseerbaar, als je maar "outside the geldbox" durft te denken. Maar ik zou heel graag met je brainstormen hierover. Wat zullen we doen? Beginnen in een chat? |
||||||||
|
01-23-2012, 01:31 PM
Bericht: #6
|
||||||||
|
||||||||
Nou, kan gewoon hier hoor.
Waarom wil je eigenlijk naar oost europa, er zijn hier in NL ook genoeg leegstaande boerenbedrijven. Weet je. Ik woon momenteel namelijk zeer prettig in een vrijstaand dijkhuis, met grote lap grond. Heb zelf ook een moestuin. Eigen timmerwerkplaats. Ik woon hier eigenlijk heel prettig. Dus als ik weg zou gaan, dan is het uitsluitend vanwege alle regeltjes in dit land. IK GA NAAR HUIS!!
|
||||||||
|
01-23-2012, 01:46 PM
Bericht: #7
|
||||||||
|
||||||||
Diverse redenen om het niet hier te willen.
Denk aan, levenstandaard, landbouwgrond, aantal uren zon per dag. Maar als jij je grond en boerderij ter beschikking wil stellen, sluit ik dat zeker niet uit. Dat scheelt een flinke investering. Maar Nederland is natuurlijk niet ideaal. Laten we wel wezen. |
||||||||
|
01-23-2012, 01:54 PM
Bericht: #8
|
||||||||
|
||||||||
Oost Europa vind ik ook niet ideaal, zeker het klimaat is niet echt gunstig. Zware winters, snikhete zomers, met weinig neerslag. Dan zou ik eerder kiezen voor Portugal ofzo. En voor ik mijn huis en grond aan andere ter beschikking stel moet ik toch eerst wel heel goed nadenken hahaha. Ben ook niet echt een persoon voor het leven in een groep. Ben nogal individueel ingesteld. Hoe meer mensen, hoe meer wensen, en ik beslis toch graag voor me zelf. Maar ik vind het altijd leuk om er uitgebreid over te brainstormen om te kijken wat voor ideeen anderen daar nu over hebben.
IK GA NAAR HUIS!!
|
||||||||
|
01-23-2012, 02:10 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-23-2012 om 02:15 PM door A Fan of God.)
Bericht: #9
|
||||||||
|
||||||||
(01-23-2012 01:54 PM)Arminius schreef: Oost Europa vind ik ook niet ideaal, zeker het klimaat is niet echt gunstig. Zware winters, snikhete zomers, met weinig neerslag. Dan zou ik eerder kiezen voor Portugal ofzo.Ben ik ook mee eens, iets in de warmere locaties van Europa. Of anders geheel weg uit Europa, naar een land waar het qua visa ook gunstig is. Je bent dan ook gelijk van de NL belasting af. Hier in Indonesië betaal je 10% belasting, doch met een klein pensioentje krijg je hier geen visa. Je dient iets van 2000 USD per maand te hebben en op je rekening iets van 100 tot zelfs 200.000 USD. Een werk visum kost hier 100 usd per maand en is een jaar geldig. doch je krijgt ook nu weer niet zomaar een werk visum. Dus Indonesië valt sowieso zo af. Wie weet iets in Zuid-Amerika, doch niet Brazilië. Daar kom je ook niet zomaar binnen. Misschien Turkije of het midden oosten? Hoe zit met met de antillen en Suriname? |
||||||||
|
01-23-2012, 02:12 PM
Bericht: #10
|
||||||||
|
||||||||
Mijn voornaamste reden om naar oosteuropa te lonken zijn natuurlijk de kosten.
Maar ook niet onbelangrijk vind ik het aantal uren zon. Die onderschatten we. Dat is nog de enige plek in europa waar het mogelijk is met lage investering. Als ik niemand vind die met me mee wil doen, ga ik snel genoeg alleen. Met weinig, maar genoeg om dat 1e jaar te overbruggen. Dan komt mijn partner snel genoeg en waarschijnlijk willen er dan nog wel 1 of 2. Ik zie het als ideaal om van m'n geldverslaving af te komen. Europa is voor ons europeanen gewoon het meest praktische. Ik mag overal in europa wonen en werken zolang ik geen gebruik wil maken van sociale voorzieningen en me aan de regels houd. Voor landen als portugal en co, zou je even moeten wachten tot zij hun laatste chips verspeeld hebben.
|
||||||||
Gebruikers die deze discussie lezen:
1 gast(en)
1 gast(en)
Naar bovenNaar inhoud

![[-]](images/thecure/collapse.gif)

.