Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eigen experimenten
07-05-2012, 05:05 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-05-2012 om 05:07 PM door Maverick.)
Bericht: #11
RE: Eigen experimenten
0
0
Goed idee Cirius!

Schitterend stukje werk Mirrie! Het eerste wat mij trouwens te binnen schoot toen ik het zag, was bloemen. Ik vind dat je op een schitterende manier kleuren hebt toegepast, en je hebt ook zeker een oog voor verhoudingen. Als dit inderdaad je allereerste werkje is, zou je je er eens verder in moeten verdiepen, want je hebt zeker een bak vol talent voor dit soort kunst. Prachtig!

Mijn eigen grootste hobby is digitaal grafisch ontwerp. Ik moet toegeven dat het door drukte met andere zaken nu al een tijdje op zijn gat ligt, maar niet zo lang geleden was ik nog driftig aan het ontwerpen.

Eén van de dingen die ik het liefste ontwerp zijn zgn. 'Planetscapes'. Een planetscape is een stukje art wat een denkbeeldig landschap laat zien, meestal met een sterrenhemel en éen of meerdere planeten in de lucht. Er zijn werkelijk fantastische exemplaren te vinden op het net.
Hieronder éen van mijn eigen ontwerpen, getiteld 'Planetrise':

[Afbeelding: Planetrise_high_exp.png]
En voor de mensen geïnteresseerd in technische details:
  • Het landschap (de bergen) heb ik uit een andere afbeelding getrokken die ik op het net heb gevonden. Wel heb ik het zeer sterk aangepast. Helaas ben ik niet tevreden over het landschap. De lichtval op de bergen aan de rechterkant van de afbeelding is niet correct. Als ik weer eens een planetscape doe ga ik het landschap ook zelf ontwerpen mbv. een programma wat 'Terragen' heet. Hiermee kun je de mooiste landschappen in 3D vanuit het niks helemaal zelf ontwerpen.
  • De rivier is door mijzelf gedaan.
  • De sterrenhemel en de zon vanachter de wolken, en de wolken zelf ook.
  • En ook de planeten heb ik 'from scratch' zelf ontworpen. Heel erg mooi werk om te doen, zeker als het resultaat ernaar is.

En hier nog een werkje wat ik uit verveling eens heb gemaakt, getiteld 'Temptation':

[Afbeelding: Temptation.png]
Zoals gezegd ooit eens gemaakt uit pure verveling. Het is verre van perfect en eigenlijk heel simpel, maar ik heb besloten hem te houden want als geheel vind ik hem toch niet onaardig om naar te kijken.

"Truth can only be discovered when the mind is open to all possibilities."
So ask yourselves the single most important question in the universe: "What if..."
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Add Thank You Reageren op dit bericht
07-05-2012, 05:44 PM
Bericht: #12
0
0
(07-05-2012 05:05 PM)Maverick schreef:  Goed idee Cirius!

Schitterend stukje werk Mirrie! Het eerste wat mij trouwens te binnen schoot toen ik het zag, was bloemen. Ik vind dat je op een schitterende manier kleuren hebt toegepast, en je hebt ook zeker een oog voor verhoudingen. Als dit inderdaad je allereerste werkje is, zou je je er eens verder in moeten verdiepen, want je hebt zeker een bak vol talent voor dit soort kunst. Prachtig!

Mijn eigen grootste hobby is digitaal grafisch ontwerp. Ik moet toegeven dat het door drukte met andere zaken nu al een tijdje op zijn gat ligt, maar niet zo lang geleden was ik nog driftig aan het ontwerpen.

Eén van de dingen die ik het liefste ontwerp zijn zgn. 'Planetscapes'. Een planetscape is een stukje art wat een denkbeeldig landschap laat zien, meestal met een sterrenhemel en éen of meerdere planeten in de lucht. Er zijn werkelijk fantastische exemplaren te vinden op het net.
Hieronder éen van mijn eigen ontwerpen, getiteld 'Planetrise':

[Afbeelding: Planetrise_high_exp.png]

Mooi! ik vind dit soort afbeeldingen ook altijd geweldigCool

Beter een vijand die er openlijk voor uitkomt dat hij je haat, Dan een vriend die je in het geheim omlaag haalt.
07-05-2012, 06:06 PM
Bericht: #13
0
0
Dank je wel voor compliment Maverick Blush

Dit was echt eerste keer dat ik ooit iets op canvas heb geschilderd en ik vond het wel erg leuk om te doen, of ik me er verder in ga verdiepen nog geen idee. Ik heb wel eens met de gedachte gespeeld vlak na die mini workshop, maar is eigenlijk weer op achtergrond beland.

Maar wat jij digitaal maakt vind ik wel erg mooi, heb al vaker van die hele bijzondere plaatjes gezien en ook leuk om nou eens wat over te te lezen hoe die tot stand komen.

Als je het laatste plaatje uit verveling hebt gemaakt, dan mag je je van mij wel vaker vervelen en je verveelsels met ons delen hoor Wink

Je maakt echt hele mooie aparte dingen vind ik.

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind"

http://www.orenenhoren.info
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
07-05-2012, 08:45 PM
Bericht: #14
0
0
(07-05-2012 02:06 PM)Arminius schreef:  Ik had vroeger nooit zin om te leren, heb er met der pet naar gegooid, maar voor 1 ding kwam ik wel naar school: tekenles [of grafische expressie zoals dat toen dacht ik hete] Big Grin En voor die aardige leraar. Kon vroeger best aardig tekenen al zeg ik het zelf. Later nooit meer iets mee gedaan.

Dat kan je later dus eventueel weer activeren !? Cool
07-05-2012, 08:47 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-05-2012 om 08:58 PM door SIRIUS.)
Bericht: #15
0
0
(07-05-2012 02:29 PM)Mirrie schreef:  Ik heb tijd terug een mini workshop schilderen gedaan, ik had nog nooit een op canvas of zo geschilderd en het was maar 2 uurtjes maar toch wel erg leuk om te doen.

Dit is wat ik er in die paar uurtje van gemaakt heb, de bedoeling was dat je er niet te veel bij zou nadenken en het eerste schilderde wat in je opkwam. Heb met verschillende kwasten en paletmessen een stukje vuurwerk gemaakt, tenminste dat moet het een beetje voorstellen Wink

[Afbeelding: CIMG0093klein.jpg]

schilderen wat in je opkomt..spontaan...dat geeft vaak heel goede resultaten ( dat doe ik ook vaak...de imaginatie de vrije teugels laten. Zo schilder ik soms imaginaire exotische bloemen , bergen etc.) ! Je moet er meer maken Mirrie. Je hebt zeker veel aanleg voor kleur, vorm etc. Wink
07-05-2012, 08:54 PM
Bericht: #16
0
0
(07-05-2012 02:30 PM)Kraven schreef:  Toen ik een jaar of twintig was ontwierp ik demo en CD hoezen voor vrijwel alle lokale bands.

Op zich een leuke bezigheid, maar de peecee trok me toch meer en dan met name het idee dat je op een computer zelf alles kan maken wat je wil(programmeren).

Tegenwoordig zit ik in de SEO(Search Engine Optimalisatie) en ook dat vind ik een kunst op zich. Je wordt er iig erg creatief van Big Grin

men kan idd op veel verschillende wijzen creatief zijn. CD-hoezen ontwerpen zie ik ook als kunst. Je kan er ver in gaan !
Ik heb echter graag verf aan mijn borstels, of mes ( paletmes of ander mes )...en werk er graag in tot er zelfs 3D-effecten ontstaan...
Toch vindt ik het ook leuk om creatief om te gaan met de PC,...en dat doe ik door bijv. met Photoshop of...'transformaties' van mijn schilderijen te realiseren. Vroeger ontwierp ik soms ook wat logo's voor bedrijfjes( heel boeiend ) of hoesjes voor mezelf. Cool
07-05-2012, 09:03 PM
Bericht: #17
0
0
Maverick..prachtig ! Daar hou ik ook heel veel van...zeker ook dat cosmische...
Je moet ermee verder gaan...

Vroeger realiseerde ik ook landschappen met de computer,..maar nu gebruik ik de PC dus eerder voor transformaties van mijn schilderijen ( het originele werk blijft dus onveranderd,..de rest komt ernaast ). Zo heb ik ook cosmische landschappen, die ik eerst rechtstreeks met verf realiseerde. De transformaties met Photoshop etc. verschillen van elkaar. Van sommige schilderijen realiseer ik een reeks. Cool
07-05-2012, 09:09 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-05-2012 om 09:19 PM door SIRIUS.)
Bericht: #18
0
0
hier wat algemene uitleg over mijn schilderijen ( soort ) en de digitale tranformaties ( zo benoemde ik dat ) :

Terwijl ik in het verleden vooral met olieverf of aquarel werkte ( en sporadisch met tempera ), schilder ik nu reeds jaren met acrylverf. Het gebeurt echter nog dat ik opnieuw naar de olieverf grijp.
Toch heeft acrylverf heel wat voordelen, en technisch kan je er eigenlijk ongeveer evenveel mee als met olieverf ( of toch zeker na jaren experimenteren). Het grote voordeel is dat acrylverf zeer snel droogt. Anderen vinden dit dan weer een nadeel. Maar zo leer je wel snel en vlot schilderen. Toch kan het ook heel rustig,..maar dan moet je o.a. 'met verschillende lagen werken' . Ik schilder zowel op doeken, als op zelf geprepareerde panelen in hout. Daar ga ik verder ( of later ) nog meer uitleg over geven ( ik bedoel..ook over de technische kant van de 'grondering' etc. ).

De natuur blijft me sterk inspireren,...maar al kan ik ook heel realistisch werken naar de natuur ( de academische opleiding bracht veel oefening ),..in de meeste gevallen laat ik mijn VRIJE imaginatie sterk aan bod komen, al komt het geheel nog natuurlijk over. De stijl komt vaak vrij expressionistisch over, al noem ik het geen expressionisme. Ik werk vaak tussen het figuratieve en abstracte ! Toch zijn de vormen vrij herkenbaar. Je ziet bijv. nog bergvormen etc.
Dit alles zal ik verder nog uitvoerig verduidelijken.
Ik realiseerde vele verschillende schilderijen en tekeningen - in de loop van vele jaren- maar met de schilderijen als basis realiseer ik tevens 'digitale tranformaties'. Mijn werkwijze op dit vlak komt dan ook verder aan de orde.
Verder realiseer ik eveneens ASSEMBLAGES met natuurlijke materialen en recuperatiemateriaal. Dit zijn werken met 3 dim., en daar zijn bijv. pluimen, stenen etc. in verwerkt, naast kurk, hout, stoffen etc.. Het geheel krijgt ook verf, en ziet er uiteindelijk uit als een speciaal 3 D sculptuur.
Verder realiseer ik soms min of meer realistische portretten in kleur of zwart-wit. In zwart-wit werk ik graag met een soort van zwarte krijtjes ( conté )...die ik fijner slijp. De geschilderde portretten zijn bij mij vooral in olieverf of acrylverf.

Wat de imaginaire of cosmische landschappen betreft...ik werk graag met een harmonie van kleuren. HARMONIE beschouw ik zowat zoals bij de muziek. Ik werk dan vaak met heel wat blauwen, al komen daar ook wel andere kleuren bij.
In sommige schilderijen werk ik ook wel met sterke 'contrasten' tussen bijv. blauwen, en oranje-geel ( wij hebben het dan over 'complementaire kleuren)...maar contrastrijke delen bijv. kunnen ook binnen een groter harmonisch geheel.
De natuur blijft mij wel sterk inspireren. Zo komen er ook wel diervormen in mijn werken, of watervallen, vulcanen etc.

Men mag daar gerust nog vragen over stellen. Voorlopig hield ik het bij de grote lijnen. Ik wil gerust meer uitleg geven over de technische kant etc.

Er komt zeker nog een uitvoerig vervolg op deze uitleg.
Cool
07-05-2012, 11:50 PM
Bericht: #19
0
0
Héél erg leuk om te lezen, Cirius. Krijg er zelf ook zin in als ik je enthousiasme opvang.

Heb je ook foto's ter illustratie??
07-06-2012, 02:08 PM
Bericht: #20
0
0
(07-05-2012 11:50 PM)Nola schreef:  Héél erg leuk om te lezen, Cirius. Krijg er zelf ook zin in als ik je enthousiasme opvang.

Heb je ook foto's ter illustratie??

dat is positief...als je er zelf al zin in krijgt ! Cool

wat foto's betreft...ik ga dat eens bekijken...

Reactie plaatsen 

Lijst met mogelijk verwante discussies
Thread Auteur Replies Views Last Post
  Eigen Kunst Eerst IV Bammetje 0 147 12-01-2012 03:08 AM
Last Post: Bammetje
  Eigen Kunst Eerst II Bammetje 1 204 11-25-2012 11:30 PM
Last Post: Bammetje
  Eigen Kunst Eerst III Bammetje 1 248 10-28-2012 11:58 PM
Last Post: SIRIUS
  Eigen kunst eerst! Bammetje 2 296 10-17-2012 06:42 AM