Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
07-05-2012, 07:09 PM
Bericht: #1
Graffiti
0
0
Graffiti! Juist! Inderdaad! Graffiti!

De wereld begint steeds meer op een betonnen oerwoud te lijken waar niemand nog een fuck geeft om normen en waarden laat staan voor zijn naasten. Een plek waar iedereen zijn leven maar voor zichzelf moet haasten. Een plek waar de duisternis de straten vacuüm zuigt. Op die plekken komen in het geheim de creatievelingen samen. Zonder dat het iets betaalt is het motto “Paint our city” En op deze manier geven ze de troosteloze steden weer een beetje kleur.

De nachten zijn donker maar geen kleur is te vel! In de echo van de stilte daar begint het spel. Het enige wat je hoort zijn sissende bussen. Maar pas op wie er gluren want graffitiartiesten zijn vogelvrij. Treinen, Muren, Bruggen, gebouwen zijn het doel puur voor de kick en het eindresultaat.

Door de kou verkleumd en niemand die je steunt, enkel je maten met het zelfde doel. je zet je leven op het spel want de drang is te groot. Verf, camouflage kleding, bivakmutsen, handschoenen en het schets meer is er niet nodig voor een geslaagde nacht.

Schemerige schimmen op het stalen speelterrein, met joints of alcohol om de zenuwen te sussen want hoor je honden blaffen is het over met de bussen. Maar niemand die daar was die het zelf niet wilden want zo zijn de wetten van het ondergrondse gilden. Gedreven door schoonheid en de passie voor kunst krijgen brave burgers deze ongevraagde gunst.

[Afbeelding: Graffiti-New-York_Usual-Suspects.jpg]

Graffiti is iets voor arm of rijk en het leuke is dat het museum je eigen wijk is.
Een jaartje terug heb ik mee mogen helpen aan een legaal project in Zwolle.

Illegaal spuiten doe ik natuurlijk niet aan Angel

http://www.bunkerinfo.nl/
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Add Thank You Reageren op dit bericht
07-05-2012, 07:20 PM
Bericht: #2
RE: Graffiti
0
0
DR RAT

http://www.bunkerinfo.nl/
07-05-2012, 09:30 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-05-2012 om 09:34 PM door CIRIUS.)
Bericht: #3
RE: Graffiti
0
0
Boeiend ..die uitleg over graffiti...een wereld appart ! Blijkbaar ook zeer avontuurlijk...
Dat deed ik nooit,..maar realiseerde wel muurschilderingen in opdracht ( ook een wereld appart ..zoals er veel in zuid-america doen). Wat er overeenkomt is dat je in beide gevallen op grote muren moet werken...maar daarmee zal de vergelijking ook ophouden. Een muurschildering onderneem je vaak alleen. Het lijkt me spannend dat graffiti altijd met een TEAM is...Cool

Nb :
ik rij veel met de fiets door de stad..en zag /zie soms prachtige kalligrafische experimenten ( met artistieke letters dus )..als graffiti. Dit is vaak op lange, lege fabrieksmuren, onder lange bruggen etc. ( volgens mij doen ze daar niets verkeerds..integendeel. Het wordt er wat vrolijker of mooier met levendige kleuren en vormen ! Men moet dat natuurlijk niet op huizen van anderen of oude gebouwen doen. ). Daar geniet ik dan ook van...

Ik ben heel tevreden dat dit deel over kunst al flink in beweging kwam !
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen:
1 gast(en)

Naar bovenNaar inhoud